Dagens ridpass

Satt upp på Silver för "första gången" på ett tag. Red honom senast i lördags, men jag märkte direkt att det inte gick eftersom hans ena framsko glappade i vartenda steg. (Vi har inte kunnat fixa det tidigare pga våran hovslagare haft semester).
Men igår fick han ju nya skor så nu är han på topp igen! Jag tog det dock lugnt eftersom han bara gått i hagen senaste veckan/veckorna. Red mest bara lite lätt i alla gångarter, mycket lösgörande, ställande, volter, böjda spår och sådär, för lite stel var han allt. Markarbete helt enkelt. Fanns inte mycket att säga, han var duktig som vanligt.
Han blev väldigt svettig och med tanke på att han är ganska dammig så blir han ju smutsig av svett + damm, haha. Så jag svampade av honom rejält efteråt, men mest för att svalka honom. Sedan kylde jag ner hans senor för han var varm och lite ansträngd där, och torkade dem till sist.
I morgon ska vi ha markarbete med upphöjda bommar (serier tänkte jag) så att han får jobba med ryggen lite. Absolut inte hoppning, utan bara bommar på 20-30 cm eller så. Tänkte också ha galoppbommar och övar på att öka och minska galoppen emellan.
Ingen bild från idag. Men haha, jag bjuder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0