Eftermiddagssysslor

Jag tänkte precis gå ut och fixa allt i stallet. Orkade inte göra det förut eftersom jag inte hade ätit frukost, så jag gör det nu i stället.

När vi hade ridit klart förut så såg jag att Silver hade som ett litet skavsår vid munnen. Inte vid bettet, utan vid bettringen, i mitten av där den sitter. Jag trodde att det var från bettet, att det nöp honom, men där såret var finns ingenting som kan nypa/skava/irritera. Han hade tappat lite päls och det var rött. Jag smörjde in det med Helosan och så får jag se hur det är nu. Det blödde inte eller något, det såg ut som om han bara hade tappat lite päls, som om det hade skavts upp. Lite mysko faktiskt. Fast det var ingenting stort alls, så det gör ingenting, och han har inte ont eller något :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Hur gamla är dina hästar och när fick du dom? Skulle vara kul om du berättade lite om dom i ett inlägg :D

2011-02-17 @ 18:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0