Nytt projekt: Eget swarovskipannband

Ja, som ni ser, det blir nog en utmaning. Men roligt! För det första är det ju supermycket roligare att göra det själv (tycker jag eftersom jag älskar att pyssla), än att bara springa till affären och köpa det. Sedan är det också mycket billigare.
Det jag behöver är:
- Ett slätt pannband, svängt eller v-format, brunt helst.
- Ca 200-250 swarovskistenar, 3,0 mm. I färgen "crystal" dvs genomskinliga.
- Strasslim/stenlim, ca 50-100 ml. Eller ev. lösnaglellim - sitter STENHÅRT.
Har letat runt lite och ska troligtvis beställa stenar & lim från Glitzit. Josefine beställer stenar och tyg därifrån till sina discodräkter, och de har väldigt billiga swarovskikristaller!
Eventuellt v-format pannband från Börjes (behöver ju inte vara något märke eftersom jag ändå ska täcka över det med stenar!).
Det kommer gå på 266 kr utan frakt. Så kanske 300 kr sammanlagt. Det är ju väldigt mycket billigare än 1200 i affären, och som sagt - roligare! :)
Ska plocka bort kronan på pannbandet. Hittar nämligen inget annat slätt, brunt svängt/v-format pannband än det :( Men det kommer gå utmärkt :)

Kommentarer
Postat av: alva

...så vart jag grymt sugen på att göra ett eget oxå haha^^ Grym idé! :D

2011-08-16 @ 17:56:39
URL: http://alvadrommar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0