Idomin - löst circling game

Tränade Idomin i hagen när Freja & Silver var där inne samtidigt.
Han var helt lös och vi höll på i en timma innan han började förstå och gå med på det. Jag hade en pekpinne i handen för att komma åt honom utan att komma så himla nära, ville få honom förstå utan att jag ska behöva peta på honom med handen. Då blev han irriterad för att han tyckte inte alls om pekpinnen, och så hade jag ingen belöning i början (klias under magen) för att jag inte trodde det skulle behövas. 'Om jag inte fick bli kliad och bara petad på med pinnen, nepp då fick det vara helt och hållet' tyckte han xD Så han gick runt lite och åt och sådär. Han hade ändå lite koll på mig. Försökte igen och få i gång honom lite och sen satte jag mig ner så han själv fick ta kontakt om det var det som var problemet, och det var det!
Sen blev det fart och han var redigt busig! Bockade, sparkade bakut, gjorde "arabtrav" och krökte på nacken, har aldrig sett honom sån tror jag. Sån lycka att se honom, han är nämligen aldrig busig. Skönt att kunna se honom släppa loss och få honom förstå att det inte är något "fel" med att busa!
Sen fick han belöning genom att bli kliad under magen. När han galopperade runt mig och busade omkring satte jag mig ner, då TVÄRstannade han (oavsett om det var mitt i ett bocksprång) och kom in till mig - i skritt, för att sen få bli kliad :) Sen gjorde vi likadant fast i trav för att trava av honom och sen avslutade vi!
Bild från förra året när vi hade ridit ut i skogen löst.

Kommentarer
Postat av: Hanna

söt ponny :D



Förresten så har vi just nu en tävling på bloggen där du har chansen att vinna en skräddarsydd header till din blogg, plus en länkning som kan ge dig många mya besökare till din blogg.

Kolla gärna in på vår blogg och läs mer :)

2011-08-20 @ 23:45:21
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0