Svar

Anonym om <center>Back on track!</center>:

Vad rider du för på bett på sille? byter du ofta eller har du samma hela tiden eller hur gör du?
Kram

Jag rider honom på ett lite tjockare tredelat. Innan har han blivit riden på t.ex pelham (INTE jag, utan förra ägaren red honom på det) och han har blivit helt förstörd i munnen och orolig av det. Han brukar alltid springa och gapa, det spelar ingen roll hur löst eller "hårt" man håller i tyglarna. Jag tror att han gör det för att han är rädd att bli ryckt i munnen med skarpt bett. Så nu rider jag endast på ett bett som är tredelat, men jag varierar hela tiden med hackamore (som inte är "bett", utan bettlöst). Han funkar allra bäst på hacket, för då får han även tänka och jobba på att bära sig själv :) Plus att det är väldigt skonsamt för honom. Hästen behöver inte ha tandproblem för att ridas på hack, man kan göra det ändå för att det är skönt för hästen. :)

Silver i tredelat bett.
(Mamma är ju grym på det här med manuell fokusering ;))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0