Idomins framsteg!


Gammal bild sen förra julafton (Olympua E-330, oredigerad dessutom!)
Nu förtiden är det ju alltid mörkt när man kommer hem från skolan, så Silver har stått sen i söndags. Jag har så dåligt samvete, men imorgon skall jag rida ut honom.
Stackars lilla hästen ♥  Imorgon skall Freja ridas ut också.
Han heter Idomin, men för pinsamhetens skull kallar vi honom Mini! 
Mini har däremot varit ute varje dag i typ 1 ½ vecka nu, han är i form min lilla köttbulle! I söndags lärde jag honom "gräv", det tog 15-20 minuter sen kunde han det. Igår lärde jag honom det på kommando så han gräver när jag säger gräv. Världens grymmaste! Idag fortsatte vi att bygga lite på det och vi övar just nu på spansk skritt. Måste säga att jag har någon att vara stolt över. Han fattar direkt vad jag menar, jag pekar bara på höger/vänster sida på bogen och så lyfter han det benet direkt. Han är helt sinnesjukt duktig alltså. I somras tyckte han att trickträning var skittråkigt, så jag gick över till att träna honom löst (träning från marken och sånt där, samspel typ. Vissa kallar det NH, men jag gör inte det, för det är inte det jag håller på med). Men nu har det helt vänt, han älskar det verkligen. Fast jag har honom lös nästan hela tiden nu, ibland i grimma eller halsring. Och det är roligt att se att han tycker det själv är roligt, det gör ju att man vill fortsätta utveckla honom.
Imorgon får han vila om jag inte kommer på något att träna honom med!

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0