Mina mål

Dag 4 - Mina mål
Egentligen har jag bara små mål som jag vill uppnå, ingen sån där "ooh det är min dröm". Jag vill bara ge Silver den bästa tiden här och ta vara på min underbara ponny som jag faktiskt har, men det är ju inget mål utan mer en "livsstil".
Mitt närmsta mål just nu är väl att hoppa en bana på LB-höjd utan att vi skall börja kånka med taxeringen osv. Jag kan inte låta bli att rida och trixa lite mellan hindrerna, vill lägga honom rätt. Men jag har lärt mig att han sköter det själv och att jag bara ska låta honom sköta det. Så det är ett mål som handlar om mig, att låta bli att rida honom mellan hindrena då det i stort sätt bara förstör. Det behöver inte vara en CR/tävling, utan bara själva grejen att jag ska lära mig att INTE styra och ställa emellan.
Och på LB höjd, för det är då han börjar tagga till och blir lite het och sådär. Under LB-höjd är det inga problem för då störs han inte riktigt av att jag "hjälper till", men när det blir högre, nepp det går inte - då vill han sköta det själv :)
Det största målet vi har (för tillfället) är att starta en LA och helst felfritt med en bra känsla såklart!
Den sista bilden är LA höjd, och jag bara lät honom mäta avstånd själv och det gick klockrent. Måste bara lära mig att INTE röra, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0