Svar på patetisk kommentar

. om <center>Hoppbilder</center>:
onödigt att hoppa 120 när du inte ens tävlar? sliter som faan på hästen? 
och säg inte att jag inte vet för vet mer än dig!

05 September, 20:03

Okej, vart ska jag börja? Nummer ett. Hur ofta hoppar vi 120? Eller hur ofta hoppar vi över huvud taget? Om du läst bloggen tidigare så borde du fatta att jag hoppar max 2 dagar i veckan, varav en dag är gymnastikhoppning med hinder på max 40-50 cm. Andra gången är väl kanske max 10 skutt på absolut max 1 m (inte ens det i många fall!), om det inte är något speciellt (banträning eller annat). Och då är det för att vi tycker det är roligt, inte för att vi måste, jag vill inte sätta den pressen på Silver, hoppar han så gör han det för att han tycker det är det absolut roligaste som finns. Hoppar han inte så fine, då gör han inte det och då tänker jag inte tvinga honom. Han hoppade och började bocka efteråt och blev överlycklig, så jag vet inte riktigt om han lider av det? Men det vet ju nog du :)
Förresten det låter rätt ologiskt det du sa. "onödigt att hoppa 120 när du inte ens tävlar?" Så det skulle vara bättre att jag tävlade var och varannan helg 120 banor på 8-12 hinder (eller hur många det nu är), än att jag hoppar 120 EN gång? Sliter det mindre? Haha, hör du ens själv hur dum du låter?!
Tro fan inte att jag hoppar 120, 7 dagar i veckan, året om. Jag hoppade 120 EN gång. ETT hinder, jag hoppade inte ens om hindret när vi kom fel. Alltså EN ENDA gång. Jo, jag tror nog att Silver dör av det, han som gått 130 hoppning innan? Han är ingen ponny som man har importerat från Irland för att han ska få gå och traska i skogen, han är ingen ponny som har haft en ägare som suttit och nötat på sina 60cm banor hemma, nej verkligen inte. Han är en erfaren kille, som fått komma ut på rediga tävlingar allt från LA till Svår hoppning. Så ett enda räcke på 120, EN ENDA GÅNG är inte ens något han anstränger sig för att göra. Men du som är så jävla duktig vet nog så mycket bättre än mig och du vet nog absolut mycket mer om min ponny än vad jag vet själv. För du känner ju honom, eller hur? :) Det må slita på hästarna, men får jag bara fråga en sak: Hur ofta händer det att vi hoppar 120? Du kan gärna berätta det för mig, och kom tillbaka när du har något vettigt att säga. Så som konstruktiv kritik, tack!
____________________________________________________________________________________________
Herregud vilka människor det finns. Speciellt de som bor i Vejbystrand ;) Älskar att man vågar kaxa upp sig bakom en skärm och helst anonym också, sååå tufft! Jag vågar i alla fall stå för att jag hoppade 120, eftersom det är så jävla farligt. Och jag vågar stå för att jag ramlade av den gången, men so what? Det händer.
Men tack för kommentaren, den gjorde mig bara starkare!
Nepp, nu ska jag ut och ta ett ridpass på Silver, tänkte att vi skulle testa på 120 bana idag, ses :D

Kommentarer
Postat av: Lisa

HAHAHAH åh stackars människa! Ida jag tror att du brukar köra höjdhoppning med ponnyn ganska ofta också va?? typ 5 gånger i veckan, då brukar ni hamna på runt 150 tror jag. och dom andra 2 dagarna vilar han eller hur? :D

2011-09-05 @ 23:19:42
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

Oj vilken okunnig kommentar

2011-09-06 @ 17:16:00
URL: http://stockholmsjenna.se
Postat av: Lisa - Dressyrfokus.blogg.se

Hahahaha vilken patetisk kommentar! Du är grym :D

2011-09-06 @ 17:16:14
URL: http://dressyrfokus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0