Energibomb

Red Silver väldigt länge idag. Först skrittade jag ut honom en runda på ca 30 minuter, sedan gick jag till hagen för vi skulle ju rida markarbete. Men så blev det inte för att det var alldeles för halt och blött! Då gick vi hela vägen upp till sjön i stället, och red ett varv runt den. Galopperade i stort sätt hela tiden för han var helt galet pigg. Han trippade och var nära på att explodera! Han visade inte ett enda tecken på trötthet efter ett varv så vi tog ett till, haha. Men han var glad och tyckte det var megaskoj :)
Han var äckligt stark fastän martingalen var på, herregud alltså, haha. Jag fick ta, släppa, ta, släppa, ta, släppa HELA tiden.
Det var mest för att han skulle springa av sig, och att lyssna på mig men sundtals glömde han mig där uppe, haha. Han ville bara springaspringaspringa. Härligt när han är på så bra humör :) Dock inte lika roligt att han var så stark och het. Men det får man ju ta.
Jobbet vi gjorde var galoppfattningar från halt och det gick super. Han satte sig jättebra när jag la på skänkeln och kom under sig ordentligt. Om man håller in honom samtidigt som man ger galoppskänkel så galopperar han nästan på stället, haha. Sedan på raksträckor så gjorde vi byten var tredje språng och det gick lika bra det med, underbara ponny! Han bytte rent nästan hela tiden, någon gång som det blev kors men det gör inget :)

Vi hade grymt kul fastän han aldrig förr varit starkare än idag, haha! ♥
Vi var vita & bruna idag. Jag hade brun tröja och vita ridbyxor, Silver hade vitt schabrak och sin bruna sadel/träns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0