Det var nog inte meningen..

Det blev verkligen inget ordentligt ridpass idag. Jag skrittade i 5-8 minuter i hagen och hörde och såg att en älg var där, men äh tänkte jag. Silver verkade inte bry sig så jag fortsatte (det var kolsvart ute). Men jag kände att jag var rädd och spände mig vilket ledde till att han också gjorde det.. Typiskt, alltid jag som ska förstöra.
Hann ta några travsteg, men så slutade jag där, mamma gick med mig en sväng ut i stället. Så vi hann komma 400 meter från stallet och Freja gnäggade heeeela den biten. När vi var ganska långt upp i området så hörde vi henne fortfarande, så vi vågade faktiskt inte chansa, vi tänkte att hon skulle gå igenom staketet (hon har aldrig gjort det, men hon har heller aldrig gnäggat så efter Silver). Det var nog helt enkelt inte meningen att vi skulle rida idag! Men förövrigt var han jäääätttemegafin den biten vi hann komma.
Testade den nya förbygeln och han passade super i den. Dock liten för att vara storlek full, han är dessutom ganska tunn för tillfället! Men den satt bra annars. Tog faktiskt på martingalet för att känna på det, men han kändes rätt tung då. Vet inte om det var martingalet som påverkade, testade det mest bara för att det var nytt :)
Resåren ser jättekort ut här, men det är vinkeln.
Kan inte hjälpa att jag tycker han är otroligt snygg i förbygel. Konstigt tycker jag, men sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0