Halvt liberty

Idag var Silver jätteduktig. Jag red "halvt" liberty kan man säga (halsring alltså). Red honom i halsring på ängen och han lyssnade perfekt. Behövde inte änns använda den utan styrde med benen och rösten. Sedan red vi hem igen och passet blev i 30 minuter ungefär.
Kan inte fatta att man kan rida honom i halsring nu, för 5 ½ månad sen kunde man inte änns rida honom utan martingal! Helt galet. Och innan kunde man inte klappa hans huvud, nu lägger han huvudet i mina armar när man kommer till honom, en helt annan häst har han blivit. På ett bra sätt förstås.

I morgon blir det liberty från marken och halsring eller repgrimma uppsuttet. Tänkte testa figure eight i halsring uppsuttet och lite vanliga porcupine/driving/friendly game on-line. Med tanke på att han gått jättefint i dressyren igår och förrgår kan han få några slappdagar nu i helgen med bara lugna NH övningar.

Det var bara det jag hade att säga.
Nu skall jag ut och släcka till mina små monstren,
god natt säger jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0