Gårdagens NH-pass

Red Silver i halsring igår. Jag brukar börja värma upp i repgrimma för att se om han är pigg eller så. Men igår var det första gången vi hade halsring direkt från första början. Det var som vanligt inga problem alls :)
Även fast det blåste massor, var mörkt och vi red brevid skogen i leran så reagerade han inte alls på omgivningen. Det var även ett växthus uppe på berget som hade lösa dörrar (tror jag det var) och dem smällde igen hela tiden. Irriterande!
Han lyssnade jättebra på mig och när jag gjorde minsta lilla ljud riktade han innerörat bakåt, så fort jag höjde handen (som betyder "öka"), sänkte handen igen ("sakta ner") eller vred den lite åt sidan (som betyder "sväng") så lyssnade han. Han lyssnade verkligen jättejättebra!

Vi gjorde några figure eight's, större och mindre, och sen gjorde vi skänkelvikningar också. Första gången vi gör det i halsring och han förstår direkt vad jag menar när jag vrider handleden och spänner benet lite mot hans bog! Så duktig! Sedan red vi ut en sväng och fick sällskap av grannens katt, haha. :)

Lärde honom ett nytt trick också. När jag kliar med ett finger på hans vänster bog kollar han bakåt åt mig på vänstersidan, sedan gör jag likadant på högersidan och så kollar han bakåt åt mig från höger (uppsuttet). Så duktig så :D

Silver igår.


Kommentarer
Postat av: Angelica

söt bild :D!

2011-03-22 @ 22:31:47
URL: http://storyofangelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0