Något vi jobbar på

Idag red jag igenom Freja lite. Väldigt mjuk och hon jobbade med mig jättebra. Red lite volter, serpentiner, ställde och mjukade upp henne och det gav verkligen resultat.
Vi håller på att jobba på formen i trav just nu. I skritten är hon stadig och bärig, så jag har valt att gå vidare till traven. Eftersom hon inte är lika stadig i formen i trav som hon är i skritt så tycker hon det är lite jobbigt och krullar sig lite då och då, men annars var hon verkligen över förväntan idag! Man måste bara ligga där och stödja henne i traven, om man släpper av så krullar hon sig eller sträcker ut sig som en giraff, haha. Men överlag var hon väldigt stadig faktiskt! :)
Så när ni kollar på bilderna, innan vill jag bara säga: Nej jag drar inte i henne så att hon krullar sig, utan hon tycker det är jobbigt och då kan hon dra ihop sig själv ibland. Vi har ju precis börjat jobba med detta och än är hon inte så stadig!
Galoppfattning, haha så söt;


______________________________________________________________________________

På dessa bilderna under: Såhär ser hon ut när hon tycker det är jobbigt.
Men det var inte många gånger hon tyckte det var jobbigt, bara ibland. Hon håller sig ändå väldigt stadigt i traven också nu för tiden! :)

Vi jobbar vidare!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gullig häst!

2011-06-22 @ 22:32:51
URL: http://hestspecial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0