Trickträning med Frejis

Silver skulle vilat idag, men tränade honom lite i alla fall. Tog först ut Silver och tog hans hovar, gav honom kraft och gjorde lite friendly game med sticken, sen fortsatte jag på tricket "hov" och nu kan han på både vänster och höger!
Sen tränade jag Freja i hagen samtidigt som Idomin var där. Vi övade på spansk skritt och jag behöver bara backa och nästan bara titta på benet som hon skall lyfta, och hon gör det. Superduktig! Sedan gjorde vi porcupine game och efter det gick vi över till driving game och hon lyssnade galant! Vi ryggade, gick framåt, flyttade bakdel åt båda hållen och i slutet stog jag vid hennes bakdel och vi backade (i både driving game och porcupine). Hon var verkligen grym. Jag försökte leka lite med henne också och hon börjar förstå att hon "får" leka när jag ber henne. Jag gick runt henne, bytte håll, gick emot henne och sprang åt sidan för att få igång leken lite. Ibland kastade hon med huvudet och tog några små hoppsasteg. Skall fortsätta i morgon tänkte jag :)
Tyvärr inga bilder från idag.
Här är några från tidigare i år (april). Freja började få upp ögonen för spansk skritt då. Ska be mamma fota i morgon eller övermorgon och så ska ni få se utveckligen! :)
Och lite driving game!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vilken gullig ponni :D

2011-06-07 @ 14:07:50
URL: http://hestoponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0