Lös sko och remont

Idag var Anki (min moster) här och fixade till Silles framsko. Den har glappat de senaste dagarna och varit  lite lös. Han har mot all förmodan inte haltat, vilket var ju tur. Så hon kom hit och bytte ut två spikar för en söm hade blivit sned.
Sedan berättade jag att han inte trivs med bett längre, det är nästan omöjligt att rida honom ordentligt med bett (har tredelat tränsbett) och jag tänkte att det var något med tänderna. De skulle behövas raspas sa hon, för förra ägaren hade inte gjort det på 1 år (Sille stod i samma stall där Anki har sin häst och hon känner hans förra ägare). Det vill säga att han inte har fått raspade tänder på minst 1 år och 8 månader.. Och sålänge (medan vi väntar på tandläkare) skulle jag rida med remont på honom, för den nosgrimman håller stilla bettet och klämmer inte igen käkarna där de vassa tänderna sitter, som t.ex. pullarnos gör. Och jag litar på henne så jag ska köpa en remontnosgrimma och testa så länge.
Jag måste ha världens bästa moster alltså!
Idag var Anki (min moster) här och fixade till Silles framsko. Den har glappat de senaste dagarna och varit  lite lös. Han har mot all förmodan inte haltat, vilket var ju tur. Så hon kom hit och bytte ut två spikar för en söm hade blivit sned.
Sedan berättade jag att han inte trivs med bett längre, det är nästan omöjligt att rida honom ordentligt med bett (har tredelat tränsbett, men rider bara på ponnyhack nu) och jag tänkte att det var något med tänderna. De skulle behövas raspas sa hon, för förra ägaren hade inte gjort det på 1 år (Sille stod i samma stall där Anki har sin häst och hon känner hans förra ägare). Det vill säga att han inte har fått raspade tänder på minst 1 år och 8 månader.. Och sålänge (medan vi väntar på tandläkare) skulle jag rida med remont på honom, för den nosgrimman håller stilla bettet och klämmer inte igen käkarna där de vassa tänderna sitter, som t.ex. pullarnos gör. Och jag litar på henne så jag ska köpa en remontnosgrimma och testa så länge.
Jag måste ha världens bästa moster alltså!


Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. smart (Y)<3

2011-06-04 @ 11:41:35
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0