Längningar

Idag red jag Silver på den "stora" ängen. Han blev skrämd för en unge bakom skogen och var spänd hela passet utan att det släppte. Surt värre! Han har så svårt att hitta koncentrarionen igen, men det fick duga ändå.
Övade på lite längningar, skänkelvikningar och sånt. Idag märkte jag att han får bättre steg om jag sitter ner i längningarna än om jag rider lätt. Brukar alltid rida lätt för att jag tänkte att det balanserade honom mer, men idag förstod jag att det var helt tvärt om! :) Nu har han börjat förstå att han skall ändra steget och inte bara hastigheten. Innan har han bara ökat farten och glömt vinkla benen liksom. Vi har ändå inte övat så mycket på det, men han har blivit jätteduktig!
Idag:
Sån här fin längning fick vi till idag när jag märkte att det gick bättre av att sitta ner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0