Dressyrpasset igår med Silver

Nu har Silver fått lösa skor igen. Visst, det är bra att skorna inte sitter steeenhårt, men nu har faktiskt 3 stycken blivit lösa på bara några dagar. Lite irriterande då han är väldigt ömfotad och går inte att rida om han har tappskor. Igår var sista "hårda" passet jag red på någon vecka, vill inte rida för hårt när hans skor är lösa. Nästa vecka kommer våran hovslagare tillbaks från semestern så Silver får tyvärr vänta tills dess. Då kommer även tandis.
Igår red jag i alla fall en LD:4 med honom i paddocken. Det gick bra, trots en väldigt jobbig hingst brevid staketet.. Mamma filmade men jag känner inte för att lägga upp det klippet, haha.
Här är några bilder från det i alla fall.
Plutten tyckte något var väldigt spännande, haha!
Jag har inte riktigt bestämt mig, men jag vill nog klippa hans man i alla fall! Jag har ju 'sparat' sen jag fick honom och den har hunnit bli såhär lång. Är det värt att klippa den då? Jag tycker han ser så slaffsig ut med lång man. Och han får mindre hals (synvilla) medlång man. Hm.. Får nog fundera lite mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0