Typiskt...

Tänkte ju ta ett redigt dressyrpass på Silver idag. Jag var så sugen på det! Men när jag borstar och kollar igenom honom så märker jag att han har skurit sig på höger bakben på insidan. Ett 3-4 cm långt sår och det är lite småsvullet runt om. Mamma kom ut med vatten och gjorde rent det, och han lyfte på benet när man tvättade på såret, dvs ömmade. Det blev alltså inget dressyrpass idag.
Tråkigt, men jag vill att han skall vara hel innan jag sitter upp. Får se om det är bättre i morgon. Vi skall hålla det rent och smörja in det så är det snart borta. Det var väldigt ytligt som tur var :)
Här är förresten det jag köpte av våran granne idag (som har tävlat i alllla år, men slutat nu).
Har sprättat bort Fr och g:et på schabraket, så nu står det Ida (ska fixa så att det är med stor bokstav). Smart va? :) Den bruna lädergrimman är till Idomin och resten till Silver. Freja och Silver kanske kan dela på benskydden, haha.

Kommentarer
Postat av: Tess

ett tips till såret , ha helsoan på . det är bakterie dödande samt skyddar från smuts ;-) har alltid det på sår, eller bit märken funkar utmärkt ;)!

2011-07-14 @ 01:38:06
URL: http://egnaponnysar.blogg.se/
Postat av: elina - Islandshäst blogg

sv: Tack så jätte mkt! :D



Trevlig blogg!

Men tråkigt med såret!:/



2011-07-14 @ 01:52:18
URL: http://lillagraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0