Träning med Idomin

Jag har lagt träningen med Idomin åt sidan för stunden. Jag har inte haft någon lust med att träna från marken längre, finns så mycket andra saker man kan göra som är roligare. Men idag gick jag ut när jag vaknade, barfota, och bara tränade för att det ska vara roligt, inte för att vi måste. Allt blir roligare och enklare om vi gör det för att det är kul och vi har lust. Därför var det såpass spontan att jag gick ut i min pyjamas och barfota, haha.
Vi trickade lite, buga/hov/spansk skritt och så påbörjade vi yoga. Sen övade jag på trånga utrymmen, att han ska gå in i de utrymmena lös och när han väl är där ska han backa, gå fram, osv. I slutet hoppade vi ett litet hinder på 50 cm några gånger.
Gjorde sidepass away och nu sitter även sidepass front. Vi påbörjade front idag och i slutet kunde han det helt och hållet.
Jag märkte verkligen hur kul han tyckte att det var. Han var busig (vilket han aldrig är) och studsade runt lite och till exempel öppnade fodertunnan själv. Hur han nu lyckas med det?! Haha.
Så jag ska försöka få tillbaka motivationen till att träna. Det är självklart kul att träna HONOM, men jag har liksom inga idéer längre, och det blir tråkigt i längden att bara göra samma saker, och han blir också uttråkad av att göra likadant varje träning. Men jag ska leta efter lite olika övningar och träna när vi båda har lust, för då blir allt mycket roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0