Inside info; Silver Lad

* Silvers förra ägare sa att han hatade shetlandsponnyer, men Idomin är hans bästa vän. Hm.. (Idomin är ju shettis som ni kanske vet xD)
* Silver har med tidigare ryttare tävlat och placerat sig i MsvA hopp och LA dressyr. 2005 tävlade han i "lag-dressyr" eller vad man ska säga.
* I förrgår var det första gången vi stretchade & la in trickträning samtidigt, idag gjorde vi samma sak nu kan han cirkusbuga!
* Han blir alltid glad om han gör rätt och helt oväntat får belöning i form av godis för det, han ser liksom ut "va? gjorde jag det så bra? :O".
* Jag skulle egentligen bara hjälpa till att rida Silver (innan vi köpte honom), för ingen annan hade tid att rida honom. Men då sa ägarna att han skall säljas, och vi skulle bara ha en häst på foder. Självklart blev jag jättebesviken för jag trodde inte att vi skulle köpa honom, för det skulle vi ju inte egentligen. Jag blev förälskad i honom men jag tjatade inte för jag visste att vi inte skulle köpa honom, men en dag sa mamma: "Men vi tar väl honom då!", haha. Det var min moster som tipsade om honom för hon känner hans förra ägare, de står i samma stall.
Silvers favoriter:
- Stretcha älskar han!
- .. och mat är ju alltid gott.
- Hoppning, såklart.
-  Älskar att visa upp sig och göra rätt.
På den undre bilden är det första dagen för Silver ute i hagen hos oss (dvs 3 oktober 2010) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0