Gårdagens pass

Ja, igår tömkörde jag Silver i skritt. Jag vet inte vad det var med mig men tålamodet var på -100 och jag var förbannad redan från start (inte på Silver). Blev ännu mer irriterad när tömmarna vred sig i ögglorna i gjorden och allt var bara kaos.
Vet inte änns vad jag ska skriva, men vi la ner efter ett tag och gick in, bättre det än att jag skulle bli riktigt rasande. Så jag tänkte göra någonting som Silver tycker är roligt för att han ska "glömma av" den dåliga tömkörningen av mig, och alltså tricktränade/stretchade jag honom. Det gick super! Han kan hov på kommando och gräv på kommando nu. Sedan stretchade vi lite smått och gjorde även cirkusbuga.
Idag ska jag sitta upp och känna på honom, han var lite "här och där" och förvirrad igår, och då är det enklare att arbeta uppifrån ryggen.
Men det blir senare ikväll, för idag fyller mamma år och nu ska vi åka iväg och handla lite pärlor och kanske en sväng till hästaffären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0