Dagens ridpass

Skulle rida ett hyffsat krävande dressyrpass idag men jag och Silver kom inte överrens riktigt, så jag ville inte ställa så himla höga krav, orkade inte tjaffsa med honom. Vilket det ändå resulterade i att jag gjorde. Han var otroligt hängande i handen och jätte"slaffsig" med bettet. I skritten satt allt bra, förutom vänster varv som han alltid är stel i. I traven hängde han sönder mina armar (inte riktigt, men för att ni ska förstå hur jag menar), och bara stelnade till i munnen och vägrade svara på mina signaler till bettet. Jag blir så irriterad på sådant och jag fick säga till honom flertal gånger. I slutet travade vi på en mindre volt och då gick det väldigt bra så jag avslutade arbetet direkt där så han ska förstå att han gjort rätt. Sedan skrittade jag av honom.

Han var nog sånhär pga att jag red med det tredelade. Han går faktiskt inte bra på det, jag skall rida med det tunna tvådelade hädanefter, det är smalare och inte lika klumpigt som det tredelade. Det gör att det är lite skarpare, men det är det bettet han trivs allra allra bäst på av de bett jag provat.

Prt scr bilder från filmen.
Jag behöver verkligen hjälp av Anki nu, tur att jag ska till henne imorgon. Behöver bli matad med tips, hon känner ju Silver så bra, så hon vet hur han är att rida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0