Träningspass

Igår hittade jag massor av texter som jag fick inspiration av till träningen med Silver idag.
Först hade vi uppvärmning barbacka i hackamoret och han gick jättebra på det. Bra form och allt det där andra som hör till. Vi gjorde lite halter, övergångar osv för att han skulle bli uppmärksam. Det blev han!
Sedan gjorde vi Friendly Game med och utan sticken. Vi gjorde också Circling Game och Porcupine Game.
I Cirkling gamet var han jätteduktig. Han fick galoppera också som han så gärna ville. Han var ca 1½ meter ifrån mig i galoppen och höll sig ändå lugn. Det går framåt! :)
Vi provade oss på Yo-yo game, men det var lite segt med det. I slutet flyttade han några steg utan att jag rörde vid honom, men träning ger färdighet! Vi gjorde alltså 4 game idag. Stolt!

Nu tänkte jag göra tagelarmband och sen titta på TV. Är ensam hemma resten av dagen och har hela huset för mig själv, skönt om något!

Bilder från idag. Silver, hans nya repgrimma och bogskyddet.
Bogskyddet har sådääär passform tycker jag. Det är lite "pösigt" vid benen/armhålan precis. Men det sitter runt halsen och bogen där det ska i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Sanna

sikken söt häst :D



var gärna med i veckans blogg (:



http://asslatjejerna.blogg.se/2011/february/veckans-blogg-v4.html

2011-02-19 @ 17:37:15
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0