Träningspass

Idag var både Silver och Idomin duktiga! Dem fick likadan träning nästan.

Silver fick Circling Game och Porcupine Game träning. Han var jätteduktig! I slutet kunde jag hålla handen på hans manke och han travade runt mig. Det blev inte så lång träning eftersom jag slutar när han tycker det är som roligast. Det blev i ca 20-30 minuter. Grym var han i alla fall och hade innerörat snett mot mig hela tiden, så han lyssnade jättebra. Jag är supernöjd med honom idag!

Idomin har svårt för Circling Game eftersom han är så närgången och vill alltid stå brevid mig. Men efter ett tips från en Westerntränare i Ponnyakuten så funkade det! I slutet så höjde jag bara handen så började han trava och när jag satte mig ner kom han in till mig. Vi höll på i ca 20 minuter eftersom han precis förstod/lärt sig vad jag menade.
Efter ett tag blir han lyhörd för småsmå signaler och lyssnar bara jag tänker "stanna". Eller när jag stelnar till i repet så saktar han ner och undrar vad jag menar. Också jättenöjd med Idomin idag! Speciell med tanke på att han inte tränats så mycket det sista.

Bild från sommaren 2009 :)

Jag tänkte sova nu faktiskt. Är trött som få. Idag har det varit fullt ös - medvetslös. Förresten så sover jag på soffan nu eftersom min säng är så obekväm. Jag får så ont i ryggen av den! Älskar att sova på soffan, haha.
Snart ska vi hämta min nya säng också, skönt!

God natt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0