Hacket

Det blev en ganska lång fixning i stallet idag. Jag skulle bara mocka och sådär men jag fick för mig att det behövde rensas! Så jag rensade alla selar/tyglar/delar av träns och la upp det jag inte behöver på loftet, la upp reflexer, övriga ländtäcken, vanliga täcken och lite annat som jag inte använder för tillfället. Det blev ganska stort och luftigt. Det är så jobbigt när det är helt trångt.
Sedan smörjde jag Silvers bruna träns för det hade börjat mögla (!) av kylan och jag har inte använt det på ett tag. Efter jag hade smörjt det så var det ju självklart halt av oljan (jag är ganska blond) så jag fick knappt upp det, därför använde jag mig av en skruvmejsel som jag tryckte in under flikarna. Råkade även hugga mig själv i handen med den, så himla skönt! Sist men inte minst satte jag på hacket på det tränset. Eftersom hacket är brunt och tränset också så passade det superbra och blev jättefint! Det får invigas på lördag :)

Nu skall jag duscha, i morgon är det Varberg (+ Ullared) som gäller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0