Damp-ponny bortskänkes

Klockan är kvart i 9 och nu är jag inne från stallet. Jag glömde helt av tiden när vi red så jag red säkert i 2 timmar. Jag slutar inte förräns det går bra, men jag var tvungen att sluta även när det gick dåligt idag. Kan ni förstå hur dåligt det gick då?
Blir så sur när Silver plockar fram sin äckliga clareberg-sida och börjar bete sig som han gjorde förut! Hatar att han blir den där hetsiga studsbollen, speciellt i höger varvet. Det var omöjligt att galoppera i höger varv idag. OMÖJLIGT. Han bara hoppade fram, ställde sig lite smått på bakbenen och kastade sig framåt. Idag var han extrem för såhär har han aldrig gjort förut. Ibland beter han sig som en treåring. Kan man förstå att denna hästen är 16 år? Skulle inte tro det.
Det som är skrämmande är ju att han går bättre på hackamoret än bett. Jag är livrädd att han har ont i tänderna, måste fråga mamma om det.
Ska jag vara ärlig så hade han överskottsenergi så det bara tjuter om det och jag har lust att ge bort honom. Det är väl ändå ingen som vill ha honom antar jag, eller någon frivillig?!
Det finns inget mer att säga, för han gick inte att jobba med idag. Sänkte sig lite fint i traven några gånger, men det var det.

I morgon ska han allt få sig ett riktigt pass från marken och sen ska jag släppa honom i hagen och tvinga honom att springa av sig järnet. Det kan ju också behövas vissa dagar!
Ja, det var därför jag inte hann träna Idomin eller massera Freja. Damphästen tog upp all min tid och förstörde min dag. Ni kanske märkt det.

Freja får stå för bilden idag.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Haha bete sig som en treåring. Lite komiskt då min ponny snart är 4 xd. Men hon blir ju också hyperpigg. Men hon bockar inte utan studsar upp och ner när jag håller in henne lite xD

2011-02-22 @ 20:59:11
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Emma

Hejsan, jätte fin blogg!! <33

2011-02-22 @ 21:17:23
URL: http://footoemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0