Nytt träningsupplägg

Silver tappade ju otroligt massa muskler i vintras när det var glashalt och det verkligen inte gick att rida någonstans. Detta året funderar vi på att stalla in honom hos ett stall som har manege så att jag kan fortsätta hålla hullet och musklerna på honom. Han smalnar av på vintern och fort går det också.
_________________________________________________________________
Måndag: Vilodag - ett lätt pass longering. Skritt ev. trav.
Tisdag: Morgon - longering. Kväll - dressyrpass.
Onsdag: Morgon - longering. Kväll - markarbete med cavaletti och småhinder.
Torsdag: Morgon - longering. Kväll - uteritt i skogen, klättring.
Fredag: Morgon - longering. Kväll - dressyrpass.
Lördag: Morgon - longering. Kväll - hoppning.
Söndag: Morgon - longering. Kväll - fritt val (dressyr, hoppning, uteritt t.ex)
(Ändringar kan tillkomma om jag ska resa bort. Kan byta träning vissa dagar, ha vilodag på en fredag t.ex).
__________________________________________________________________
Som ni ser longeras han varje morgon, och det är för att jag vill kunna se hur han jobbar utan mig på. Jag kommer då ha gummisnodden & 'selen' så han kan jobba ordentligt och förhoppningsvis få mer ryggmuskler!
Vilodagar kan ju se ut på olika sätt. Man kan låta hästen stå helt, longera den, tömköra den, skritta en promenad eller annat. Våran blir skritt- och ev. travlongering i 25-30 minuter :)
Nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: Julia W ( T E A M R Y T T A R N A )

Sjukt fin blogg. <3

2011-08-02 @ 22:08:10
URL: http://teamryttarna.blogg.se/
Postat av: Daniela

När jag såg din häst Silver Lad så tänkte jag direkt på en häst som heter Groggy :)



Titta på teamss.blogg.se, jag tycker de är riktigt lika faktiskt :D

2011-08-02 @ 22:09:10
URL: http://powerpony.blogg.se/
Postat av: Jossan

Ställ honom hos min granne som har manege och paddock, jag lånar deras manege och paddock! :D om du pratar med dom så får du säkert ställa honom där, stallet har massa lediga platser och stooora hagar :)

2011-08-03 @ 16:37:39
URL: http://nhwestern.blogg.se/
Postat av: Jossan

Tänkte eftersom stallet bara är typ 10 min med bil från dig, de går att cykla på 30 min ^^

2011-08-03 @ 16:39:34
URL: http://nhwestern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0