Mitt hjärta och bättre halva

Red Idomin igår faktiskt. Det var jättelängesen jag red honom "seriöst" (brukar bara sitta på honom på väg in från hagen t.ex). Igår värmde jag upp honom löst med lite cavaletti och småhopp (men jag red inte, gick brevid), sen satt jag upp och då hoppade vi över ett hinder några skutt och han var MEGApigg. Jag tänkte att, om han är så pigg när jag rider så kan han ju omöjligt ta skada av att jag rider honom. Så fort jag tog ena benet längre bak på magen så flög han iväg i all världens galopp. Han tyckte det var såå kul! ♥ Han överhoppade sig på småskutten och han var dunderglad hela tiden. Jag tror att han har saknat det lika mycket som jag. Ååh önskar att jag var 10 igen :(
Red självklart inte så länge pga min längd, men jag red i kanske 15 minuter, och sedan tränade jag honom för hand vid marken.
Sen släppte jag honom för jag tänkte att han kanske ville sträcka ut. Och JA det ville han! Han har aldrig sprungit så fort som då, jag var livrädd att han skulle gå omkull hela tiden. Men det gjorde han inte, min lilla köttbulle.
Jag filmade så jag tänkte fixa filmen i helgen så ni får se! :)
I helgen blir det bättre uppdatering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0