Hoppträning

Jag hann komma hem i tid till hoppträningen så vi drog dit i alla fall.
Silver var väldigt slö i början och han kändes ojämn i höger fram i traven, men efter galopp och några skutt så slutade det. Eller så var det bara jag som var lite skev, haha. Han var i alla fall väldigt fin och hoppade luftigt och kontrollerat, utan att vara het och dra sitt egna race. Testade en ny metod för att kunna ha honom kontrollerad även i hoppningen, och det funkade verkligen. Det var att säga till honom innan han blir sådär jättepigg och sköter allt själv. Om han börjar dra så säger jag till honom på skarpen direkt och då slutar han och är fullt kontaktbar och har det tempot jag vill. Vi övade på att hålla galoppen mellan hinder och i slutet hoppade vi en liten bana. Det gick super och han skötte sig överperfekt som vanligt!
Tyvärr inga bilder/filmer från idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0