Dagens träningar - Silver, Freja & Idomin.

Silver började jag med att skritta ut i 15 minuter, sedan blev det ett pass på ca 1 timma. Det gick inte riktigt vägen idag för oss. Det är nog inte meningen att jag ska rida med hackamore för han bara krullar sig och hittar inte alls en ärlig form. Tummen ner för hack.
Sedan trickade/stretchade jag honom och filmade. Det blev cirkusbuga och gräv med på den filmen. Ser ni hur långt han går ner i cirkusbugan nu? :)
Idomin tränade jag i vattenpölen för att han tycker ju inte om vatten. Vi tog ett steg fram, backade tillbaka och tog två steg fram osv. Vi gick igenom vattenpölen löst i slutet! (Den är såpass 'djup' att den precis täcker Idomins hovar, lite upp på karleden). Sedan gjorde vi buga och spansk skritt. Han gick 5 steg i spansk skritt idag, utan att backa! Han backar alltid när han gör det, alltså spansk skritt baklänges xD Men idag tog han 5 steg fram :)
____________________________________
Freja tränade jag bara på att vara uppfostrad. Stå stilla när jag borstar benen eftersom hon alltid gräver då. "Titta vad jag kan!" typ. Hon var väl helt okej för att ha varit ledig ganska länge.
Sen övade jag på att hon skulle stå helt blixtstilla när jag stod stilla (det tog ett tag!), och om hon buffade med huvudet på mig för att få uppmärksamhet så visade jag henne sticken/spöet och då vände hon bort huvudet. Hon var duktig :) Älskar när hon beter sig som en busig unghäst med myror i hela kroppen! Blir så glad av henne då, haha. Hon blir sån när man inte tränat henne på länge :)

Kommentarer
Postat av: Dressageponys

super härlig blogg! :)

2011-08-11 @ 11:14:24
URL: http://dressageponys.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Vad duktig han är! :)

2011-08-11 @ 20:57:05
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0