Utveckling tillsammans

Igår fick Silver sig en uteritt i regnrusket. Vid 9 red vi ut och det var kolsvart, blåste och regnade. Men det var ändå mysigt. Det blev bara en 30 minutare i skritt, några travsteg iblad.
Idag är det betydligt finare väder så jag vill rida bort till paddocken och hoppa lite, men får se om mamma hinner gå med innan hon ska jobba. Lite svårt att gå dit själv och bära fram hinder och sådär. Mamma är min slav haha.
Silver har gått markarbete med cavaletti i 4 dagar och en uteritt, så jag tror att han är väl genomriden och taggad för lite skuttande! Om inte annat så är jag det, haha :D
Haha, pinsamt var ordet! I alla fall ovisade bilder från provridningen 6 augusti 2010. Skulle provrida honom för att ha på foder, så vi tog bara ett minikryss några gånger. Men jag var fast, jag skulle ha den hästen.
Resulterade i att vi köpte honom och att hoppa stadiga LB/LA banor på träning, som om det vore det enda vi gjort. Vi har utvecklats enormt TILLSAMMANS. Båda två kunde hoppa innan, men det har tagit tid att hitta varandra och att jobba ihop. Det var för ca 2 veckor sedan som jag verkligen lärde känna honom i hoppningen ordentligt. Han är så speciellt och det har tagit nästan ett helt år för oss att hitta varandra. Trots tappade muskler pga en förj-vlig vinter, kämpande och andra komplikationer så har det flytit på och snart har han varit min i 365 dagar! ♥

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren-

Nu är vinnaren dragen =) Är det du?



http://satilaryttaren.blogg.se/2011/august/vinnaren.html#comment

2011-08-28 @ 18:37:41
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0