Svettig hopphäst!

Hej igen. Silver var jätteduktig idag! Jag ställde upp två hinder på en lite större volt och hade en bom framför. Hindrerna var inte alls höga, skulle mest öva på ridningen innan och efter hindret. De låg nog på 50 tror jag. Hur som helst, jag försökte få honom lugn innan hindret eftersom han blir verkligen superhet vid hoppningen. Då menar jag inte typ "oj, vad pigg han är", utan det går knappt att få stopp på honom, haha. Men sån har han ju alltid varit, och det är så för att han tycker det är jätteroligt :)
Jag red honom först i trav på hindret (efter all uppvärmning osv, såklart), fattade galopp och galopperade halva volten, saktade av och travade över hindret, travade över nästa hindret, galopp halva volten och så vidare. Sedan la jag en volt runt hindret efter att jag hoppade det, och gjorde likadant två gånger på samma hinder innan jag gick vidare till nästa. Han blev jättesvettig, det droppade under halsen/huvudet på honom, haha stackarn. Men han tyckte det var roligt i alla fall och blev inte trött ändå. Pigg Sille idag! :)
Denna övningen fick honom lite lugnare, men han blir ju så het att han "morrar", vet ni hur jag menar? Det är mest roligt, så länge man har kontroll förstås. 

I morgon får han promeneras lite eftersom han nog har lite tränis från idag. På torsdag skall han lösgöras/dressyr och på fredag ska jag faktiskt (oväntat nog ;)) hoppa honom igen. Fast då i paddocken, så det blir inte direkt gymnastikhoppning, utan mer en bana med lite högre höjder tänkte jag! :) Mamma skall följa med och då tänkte jag att hon skall både fota och filma oss.

Bild från i vintras :)

God natt!


Kommentarer
Postat av: Sanna

SV; Vad bra :d

haha vad menar du med morrar? xd

2011-04-20 @ 08:48:26
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte fin bild, och häst, vad är det för ras? (:

2011-04-25 @ 11:29:23
URL: http://beeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0