Ridpasset med Sille

Idag fick Sille gå lite lugnt. Eftersom han skall "hopptränas" i morgon för första gången på länge så red jag bara igenom honom lite idag. Lite skritt, trav och galopp bara. Värmde upp med skänkelvikningar i snett igenom och det gjorde jag flera gånger i skritt och trav. Han var jätteduktig! Sedan hade vi lite galopparbete på volter, vände igenom volten och bytte varv i galopp några gånger. Han var faktiskt kontrollerad i galoppen idag, jag behövde inte hålla in honom mycket alls, så himla skönt. Träning ger färdighet, som man säger :)
Jobbade dock ingenting på formen idag, jag var alldeles för trött för att koncentrera mig. Han sökte sig neråt ibland, men det var inte direkt så att vi jobbade på det. Han var också trött idag, han stannade ibland om jag inte var på honom, haha.

När jag kom in från stallet så kändes det som om jag hade feber, men det hade jag inte. Har bara hosta och känner mig dålig, men det får jag överleva. Josefine, Elin, Lisa och Lovisa kommer hit idag så jag tar lite tabletter så går det över, haha. Lite krasslig, menmen :)


Kommentarer
Postat av: frida

hejsan! Jag tänkte bara berätta att jag har nu skaffat en ny blogg, förut bloggade jag på "pahastensrygg" med en kompis, men jag kände att jag ville skffa en egen. Så kika in på min blogg och jag bjuder på bilder,tips och välskrvina ridpass. ha det bra!Frida

2011-04-21 @ 15:16:16
URL: http://hankallasemi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0