Påsklov!

Vaknade lite gladare i morse och insåg att det var sista dagen innan lov. Dessutom slutade vi typ 35 minuter tidigare, haha. Så nu har jag påsklov! :)

Jag får se om jag skrittar Silver idag istället. Han går ju helt normalt så fort han fått på sin sko (fick den igår morse) och han blir inte halt, men han haltar. Haha, förstår ni? Han ömmar bara liksom. Nu är han ju helt som vanligt och sådär, men jag får se hur det blir senare.

Freja skall i alla fall dressyras lite. Igår red jag henne på (Silvers) hackamore och barbacka. Ville testa hur hon fungerade på det och hon har ju inte använt det sedan vi köpte henne ungefär, dvs 7 år sedan. I början undrade hon vad det var och slängde lite med huvudet, haha så söt. I slutet hade hon vant sig, men jag känner att hon inte trivs på det för hon koncentrerar sig bara på hacket och inte arbetet. Så jag fortsätter nog att rida henne på bett ett tag till. Igår, hur som helst, så gjorde vi lite övergångar och skulle få henne alert och lyssna. Hon var över förväntan! Sedan gjorde vi fram- och bakdelsvändningar och fick även in några snygga skänkelvikningar åt både höger och vänster! :D Hon har svårare för att gå åt vänster än höger, men igår var hon superduktig.

Bild från Mars på mig och Freja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0