Dagens ridpass

Idag kändes ridpasset inte bra alls. Han var visserligen jättefin och lyhörd, men vad hände med mig idag undrar jag?! Jag hade noll balans och hamnade i stolsits hela tiden (vilket jag inte brukar, speciellt inte i den sadeln). Åh, vad arg jag blev på mig själv. För att jag blev arg och okoncentrerad så blev Silver i obalans också, jag förstörde verkligen ridpasset idag. Ibland undrar jag vad jag håller på med, får ta och skärpa mig verkligen.

Silver var i alla fall väldigt fin. Han var inte överpigg som han brukar och inte seg heller, helt perfekt. Vi gjorde skänkelvikningar, red på volter och lite sådär. Det var lite svårt att känna av honom idag och arbeta ordentligt, vilket bara var mitt fel för att jag inte kunde koncentrera mig.
Inget hårt pass eftersom han gick hårt i förrgår och vilade igår. Dumt av mig att låta honom vila igår, men men. Jag kände inte av att han hade träningsverk idag, men jag vet inte riktigt.
Och äntligen ser man att han börjar få muskler, rumpan har blivit rundare och inte alls lika benig längre. Det ger resultat! Det tar sin tid, men man ser att han blivit kraftigare och ser inte ut som en späd liten arabis längre. Han har nog tillochmed gått och blivit lite tjock, hihi. :)

Ovisad bild, jag och Silver för ett tag sen.


Kommentarer
Postat av: emilia

Har just nu fågestud på min blogg, ställ vilken fråga du vill inom hästar så lovar jag att du får svar!

2011-04-30 @ 14:07:41
URL: http://emihei.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0