Dagens (GRYMMA!) ridpass

Idag var Sille verkligen hur grym som helst. Vi red ett ordentligt dressyrpass (i hacket och dressyrsadeln) och jag är mer än chockad. Han är alltid duktig och kan verkligen allt, han gör alltid vad man ber honom om, men idag var han så otrolig :)
Vi värmde upp med volter, skänkelvikningar och serpentiner i skritt. Försökte få honom söka sig framåt och efterhand neråt. Gjorde likadant i traven men la till övergångar. Från halt till trav, trav till halt och skritt till trav, trav till skritt. Han kom under sig väldigt mycket, han bar sig verkligen idag. Han hade en bekväm och jättefin form som jag verkligen letat efter att få snappa upp, och idag kom den fram.

Han jobbade på superbra och i galoppen var han inte alls springig eller stark över huvud taget. Vi gjorde fattningar från skritt och han fångade upp sig själv och hittade formen direkt! (Innan brukar han ibland sträcka ut halsen när han fattar galopp, så får han alltid göra i hoppningen). Han var lugn och hade en jätteharmonisk galopp, jag är såå nöjd med honom idag! Man kunde verkligen sitta och jobba honom i galoppen, vilket jag inte kunnat så väl innan som idag. Jag kunde skänkla honom för att hitta ännu finare form utan att han ökade. Han var helt otrolig! Jag kan inte bli nöjdare med honom än idag :D

I morgon får han sig en promenix eller vila helt, på måndag blir det bort till paddocken igen. :)

Sille igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0