Dagens "frihetsdressyr"-pass

Ni som läser från bilddagboken; detta är samma text som det står där :)

Silver var jätteduktig idag. I början fångade jag upp hans uppmärksamhet, alltså att han skall vilja komma till mig utan att jag tvingar honom till det. Jag ville att han skulle förstå att jag var den trygga punkten och söka sig till mig. Han tyckte det var lite intressant så han blev nyfiken och gjorde "som jag ville". Han tycker om när han får röra på sig och det händer att han blir lite uttråkad om han bara får skritta hela tiden. Men inte idag, han tyckte det var roligt även om vi skrittade rättså mycket. Provade även att trava och att han skulle söka sig mot mig. Han var lika positiv till det!

I slutet trickade jag honom lite och jag lärde honom hov idag. Om jag visar handen mot hans ben (rör honom inte) och säger hov så lyfter han. Så duktig! Sedan lät jag honom släppa loss och springa lite, men han längde ju bara traven och lekte snygg. Fast det är han ju, så det inte så konstigt, haha. Jag skickade iväg honom åt vilket håll som helst och när han tittade efter mig så berömde jag honom. När han hade blicken på mig så ropade jag på honom och backade några steg så kom han till mig. Vi övade alltså på inkallningar :)
Han tyckte det var jättekul. Man märkte skillnad från början till slut. I början var han lite ouppmärksam när jag gick brevid och i slutet kom han till mig när han var på avstånd och sökte sig till mig. Det är sånt man blir så glad av!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0