Hästinlägg

Jag tänkte skriva hur ett pass med Freja ser ut. Detta är hur ett pass har sett ut de senaste 2 veckorna.

Jag börjar med att rida fram henne i ca 10-15 minuter tills hon lyssnar och har mjuknat. Ibland kan det bli längre, beror på vad jag skall göra.
Sedan travar jag ett ganska långt tag, i båda varven även på volter. Vet inte riktigt hur länge, men den mesta av tiden travar jag, då hon har dålig kondition nu när hon skall sättas igång. Innan jag börjar med galoppen så får hon både skritta och trava över bommar (4 st) för hon får sånt påskjut och blir pigg. Jag antar att hon gillar det, det är nog därför. I alla fall så blir hennes steg luftigare och det håller i sig flertal varv.
Vi rider inte så mycket galopp ännu, bara några fattningar ibland för hon tycker det är så himla kul (när hon är på rätt humör!). Jag brukar också ta 2-3 travbommar sen fatta galopp efter åt, och göra det ett par gånger.
Innan jag travar och skrittar av henne så tar jag galopp på ett hinder (okej, 40 cm. "Hinder och hinder"). Efter det travar jag av henne med långa tyglar 2 varv och skrittar av henne tills hon slutar vara jätteanfådd. :)

Hittils har det gått bra. Men nu har jag inte ridit henne på några dagar så i morgon blir det nog en hel del bus skulle jag tro, haha ;)



XOXO,
Ida

Kommentarer
Postat av: jenny

Vad kul ^^

2010-05-10 @ 18:26:30
URL: http://photobiild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0