Äppelbo Idomin




Äppelbo Idomin (RS 38991602)
"
Mini"
f; 1999
u. Äppelbo Pimpinella
e. Valentijn Van De Amstelhof
Ras; Shetlandsponny (Registrerad i SSF)
Mhk; ca 103/104 cm
Kommer från shetlandsponny stuteriet Äppelbo i Alingsås från början.

Detta är då Idomin, även kallad Mini. Ponnyn som jag kan skriva en hel bibel om eftersom det är han jag tränar och rider mest. Han är världens snällaste och för att vara shettis är han ett mirakel. Har ägt honom 5 år detta året, den 16 Februari faktiskt om det skall vara exakt. Han hittar aldrig på något bus eller annat, utan sköter sig helt perfekt och vem som helst kan rida honom. Nu är han dock för liten för mig (jag är för lång), men än orkar han mig väl och jag rider honom ibland i alla fall. Jag håller även på med NH, eller ja, kanske inte riktigt men jag rider honom i repgrimma & tränar honom på ett annat sätt. Jag gör övningar som t ex att han skall stanna när jag säger till, att han skall komma när jag ropar, jag går runt i en ring runt honom och han flyttar bakdelen efter osv. Jag tricktränar honom ibland, men han förstår inte riktigt så jag gör mest "NH".

Världens absolut bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0