Uteritt med Silver och två älgar..

Red ut med Silver idag! Vi träffade först en älg vid "framskrittningen" och Silver blev stel som en pinne efter det, mjuknade dock efter 15-20 minuter när han glömt av älgen lite. Sen mötte vi även en på vägen hem när vi red runt sjön tillbaka, så jag blev livrädd och vände och galopperade tillbaka, haha! Har det på film också, man hör när jag säger: "Nu vänder vi, där var fan en älg!!" xD
Men annars gick det bra. Vi var blåa idag, han hade blått schabrak från Showmaster och ett mysigt fleeceländtäcke från ingen aning, lite "pjamasiga" var vi. Var tvungen att duscha honom under magen och benen för att han var lerig ända dit upp när han kom in.. Någon vid namn Silver har gått i bäcken, haha :) Därför fick han ländtäcke för att hålla värmen lite. Och för att det är mysigt. Detta ungfär:
Bild från arkivet.
Nu ska jag sova, i morgon blir det lite hoppning. Ni är bäst på att besöka förresten! God natt!

Kommentarer
Postat av: Jessica Holmqvist

Hej!



Jag skulle behöva hjälp med vilken färg på en hjälm som jag ska beställa, ska jag ha en Guld/Brun eller en Silver/Svart?

Jag har jätte svårt att bestämma mig för vilken färg jag ska ha!



Skulle vara jätte tacksam om du skrev din åsikt om vilken färg jag ska köpa!

http://stockholmriders.blogg.se/2011/september/funderingar-1.html#comment



Kram

2011-09-24 @ 14:50:01
URL: http://stockholmriders.blogg.se/
Postat av: FIA

Åh, det är verkligen inte kul att möta älgar! För flera år sedan så red jag ute i skogen och helt plötsligt så stog det en älg med enorma horn ungefär 2 meter ifrån oss som var skitsur.. Ponnyn var nog lite tappad den dagen och tänkte "åh, ska vi hälsa!?" Blev superrädd och manade på hästen för att springa där ifrån, haha!



// FIA

www.fiaalbertsson.spotlife.se

2011-09-24 @ 16:47:05
URL: http://www.fiaalbertsson.spotlife.se
Postat av: Sarah

Skulle man kunna få se filmen? xD

Jag har själv fobi för älgar! usch! Men jag har aldrig mött en när jag ridit :)

Skulle vara kul att se! :D ha det bra!



Btw. Bloggen är grym! :D

2011-09-24 @ 21:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0