Uteritt i storm

Red ut Silver idag. Det gick jättebra fastän det var storm. De hade varnat på TVn att det skulle vara storm och att det kunde leda till trädfällning eller vad man ska säga. Vi såg ett träd som hade vält ganska nyss, läskigt! Men han traskade på jättebra, dock spänd, stirrig och pigg men så länge han tycker det är roligt så är det helt okej tycker jag :) Skrittade mest men travade honom en ganska lång bit, sen skritt och sen trav och till sist galopp genom nästa skogsområde. Pigg Silver! Han lugnade sig lite i traven och kunde slappna av och gå riktigt fint så jag ville inte ha mer krav än så.
Nu när hösten är här har jag bestämt att jag rider ut 2-3 dagar i veckan (om det inte är älgjakt vill säga!) och minst 3-5 gånger i veckan skall vi rida bort till paddocken för riktig träning, det är så mycket enklare att rida och träna i paddocken. Det är inte alls långt heller. Så får det bli!
CR:en den 14 augusti.

Kommentarer
Postat av: Lotta

söta ponnier =) och fin blogg

2011-09-07 @ 20:51:29
URL: http://sportryttarn.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

SV: Tack!

Ja tyvärr finns det ju sådana människor. Men det är bara att ignorera det och stå på dig! :)

2011-09-07 @ 21:21:55
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0