Prinskorven

Idag blir det nog lite markarbete med Silver. Det är riktigt skitväder, men just nu är det uppehåll faktiskt. Blir svårt att rida "på riktigt" eftersom det blir så himla halt och lerigt då, men vi ger det ett försök.
Han var äckligt pigg i förrgår och vi bråkade en del, han var "rädd" för allt t.o.m golfarna på golfbanan som är ca 1 km från honom. Hm. Myskoponny ibland. Han hade halsen ungefär i höjd med mitt huvud HELA passet och var så otroligt stark & tvärig, i slutet gick det lite bättre men sen gav jag faktiskt upp. Och igår stod han så jag antar att han kommer vara tittigare och 10 gånger starkare idag. Kommer nog ta på honom martingal, helt allvarligt. Men vi får väl se. Vill inte sitta och dra i honom för att han är stark, då är det bättre med martingal som gör att han inte "får chansen" att springa, vara stark och dra liksom. För han älskar nämligen att springa, haha.
Här rider jag honom i en lång och låg form i galoppen. Rider lätt för att han ska få lite hjälp med att få upp ryggen ordentligt. Han är rätt öppen här, men min tanke är bara att ryggen skall höjas och att han skall jobba med den och inte nacken!
Ser dessutom ut som om han har stubb.. uäk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0