Tömkörning

Hejhopp. Gick upp kl 7 och fodrade mina små ponnysar. De fick stå inne i natt för det började åska, blåsa och regna en massa på kvällen! Tog in dem efter att jag tömkört Silver. Plockade 3 kg (!) gräs som de fick dela på. Inte kul att plocka gräs kl 10 på kvällen i regn, åska och blåst. Men så fick det bli, haha! Blandade ut det med hö också.

Igår tömkörde jag Silver. Eftersom jag är sjuk så kan inte jag röra på mig, eller jo men jag blir helt slut efter några meter, så det blev mest skrittarbete. Jobbade på undertrampet och därefter hans form. Om jag är "på" honom med trampet så fixar han formen själv i tömkörningen nu, så duktig! :)
Han behöver inget stöd eller ständig hjälp med att fånga och samla upp sig själv längre (i tömkörningen), utan jag bara styr honom med rösten och han hittar sig själv utan min hjälp. Självklart hjälper jag ju honom om han behöver, men jag tycker det är bra att han kan klara sig på egen hand också :) Och så har han blivit väldigt känslig för bettet nu, eftersom jag ridit mycket på hackamore. Han reds ju på pelham innan och blivit ryckt/sliten/dragen i munnen och blivit helt stum efter det. Jag har försökt få tillbaka "känslan" och nu behöver man knappt hålla i honom över huvudtaget. Så kul! :) Han kommer bli en liten muskelknutte snart hoppas jag på.

Gammal bild på min prinsessa Freja från förra vintern :)


Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. tack :D

2011-05-19 @ 21:48:32
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. tack :D

2011-05-19 @ 21:48:34
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: NellieB

sv. schhh...säg inte till nån. Men jag rider ändå. Kan inte vara utan dom 1 dag. Måste rida...så e d bara.

2011-05-19 @ 21:49:58
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0