Silver idag!

Jag och Sillepille invigde maj genom att rida i halsring och löst. Värmde först upp i halsring, gjorde skänkelvikningar, fram/bakdelsvändningar och lite vanliga saker. Sedan ville jag testa löst bara för att han var så himla duktig så jag tog av halsringen. Då var han ju ännu duktigare, haha. Vi tog faktiskt några galoppfattningar när han var helt lös, och det är happy-moment vill jag säga! Jag behöver bara sakta ner med rösten nu, säga 'stanna' till exempel. Han var verkligen grym idag, älskar när han väljer att lita på mig. Man blir så glad!
Min fina <3

Vi gjorde lite friendly game också, men jag tog av repet från sticken. Så jag använde repet som halsring sen, haha. Det var faktiskt bra till halsring, för det är lagom långt och sådär. På bilden hade jag inte "satt ihop" det till en halsring än, men jag lovar att han inte trasslade in sig. Han stod mest och åt när han väl fick chansen, söten. :)
Här kommer lite bilder.
Min privatfotograf (xD) kunde inte fota idag, så jag tog bara från marken.

Har även en hel del bilder på alla hästarna i hagen. Fast jag sparar de bilderna till senare! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0