Senaste ridpassen

Jag har glömt/inte haft tid att skriva om de senaste ridpassen med Silver kom jag just på. Så jag tänkte göra det nu, lite kort bara. :) (märkte att det blev långt..)

I onsdags red vi markarbete/dressyr på hacket. Han är ofta ganska hög i sin form och ibland känns det som om han inte får upp ryggen ordentligt, så jag försökte rida honom i en lång och låg form. Till en början var det lite missuppfattningar (han trodde att han fick sträcka ut i stället för att jobba i en lång-låg form t.ex) men in mot mitten gick det bättre. Skrittade en hel del + skänkelvikningar osv. Började att jobba honom i samma form i traven men det blev nog lite för fort fram, så jag fortsatte med skritten i stället. Han var jätteduktig, vi red nog i 40 minuter. :)

I torsdags hade vi en rolig hoppövning. Jag ställde upp tre hinder på medellinjen (rakt igenom), så att man kunde hoppa dem samma väg som man red serpentiner. Alltså tre serpentin-hinder kan man säga. I mitten av varje serpentin stog ett hinder. Jag gjorde detta för att då skulle han inte hinna få upp sin väldigt snabba galopp, han blir alltid så het vid hoppningen. Då kom vi i bättre hastighet på hindrena och han hann inte bli het och "okontrollerbar". Han fick tänka och jobba lite med hjärnan också eftersom han måste byta galopp, och det gör han bara 2-3 språng innan hindret. Det var roligt och i slutet hoppade vi hindrena i serpentiner/volter lite hur som helst och det blev omhoppningssvängar i den farten vi fick upp, haha! :D

I går vilade han.


En hoppbild på mig och Silver för ett tag sen (print.).


Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Åh, kan du inte lägga upp filmen när ni hoppade? :D (från printen)

2011-05-07 @ 15:28:16
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0