Dunder

God, eller mindre god morgon. Är nämligen hur förkyld som helst idag, men det började i förrgår. I natt har jag i alla fall sovit i ungefär 7 timmar - rekord! Vaknade utan röst och kunde inte andas med näsan, och inte änns Otrivin hjälper idag, underbart. Till det kom hosta också. Det vill säga riktigt dunderförkyld.

I förrgår red jag en stund på min fina prinsessa. Egentligen var det ju Idomins benlindor, men var ju bara tvungen att se hur hon såg ut i rött! Tyckte hon passade jättefint i det, även fast hon har ljusbrunt/fux i sig. Och hon fick en fläta (som Idomin har på bild lite längre ner), tillsammans med sitt långa hovskägg, nya träns och röda benlindor då blev hon så himla söt!
Igår "vilade" hon, eftersom hon blir jätteuttråkad om man rider varje dag. Jag rider henne varannan dag nu. Hon är verkligen ingen ridhäst egentligen, bara om man går i skogen, det tycker hon om! Därför kan hon "busa" om man rider henne i paddock/hagen, för att hon tycker det är sååå tråkigt.
Även fast jag är sjuk så ska jag rida henne idag. :)

I förrgår hade jag och Silver markarbete med bommar, han var jätteduktig om jag minns rätt, haha. I går hade vi lite "hoppning" om man kan kalla det så, små gymnastikhinder på max 50 cm. Hoppade oxer (inte gymnastikhoppning egentligen men.. haha) och studs. Han var grym (t pigg!) :) Idag ska han tömköras och sen betas lite.

Idomin ska trickas om jag orkar.

Fina Freja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0