Ridpass

Hej!
Idag blev det tre ridpass, ett på varje ponny. Ett grymt dressyrpass på Silver, lite jogging med Freja och NH/TT/ridning med Idomin.

Silver var jättefin i dressyren. Red på hackamoret och Pessoa sadeln som jag inte använt på ett bra tag. Han hade luftigt steg, var glad och sänkte sig otroligt fint. Jag är superdupernöjd med honom idag! Absolut vårat bästa dressyrpass någonsin. Jag tog av hans broddar idag också, men lär få sätta på dem igen eftersom det ska komma snö imorgon och på fredag!

Freja joggade jag bara lite, längde och kortade henne så hon inte skulle tröttna utan fortsätta vara uppmärksam på mig. Hon är gullig när hon gör spansk trav och krökar på nacken i högervarvet när man skall börja trava. Kan inte sluta skratta åt henne, så söt! Eftersom detta är tredje dagen hon är igång sen sin vintervila så får hon vila i morgon. På fredag och lördag rider jag henne igen och så får hon vila på söndag.

Idomin tränades på Circling Game, Driving Game och trickträning. Själva gamen kan han, men vi övar på små signaler, inkallning on-line när jag sätter mig ner, när jag reser mig upp går han ut i andra varvet osv. Sedan gjorde vi Figure Eight både liberty och on-line, även "uppsuttet on-line". Vi övade på buga, spansk skritt och yoga. Han går nästan ner i buga helt nu! I slutet red jag honom lite i repgrimma.

Tyvärr inga bilder från idag men några ovisade från igår i alla fall!

Och en gammal bild på Idomin bara för att han också skulle få vara med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0