Fotografi inställningar

Postat av Matilda: hur vet du vad du ska ha för inställningar när du fotar? är du självlärd, gått på kurs eller så? vilka inställningar fotar du med? samma eller olika? :D
oj nu blev det ett gäng frågor, hoppas du orkar svara haha :P

Jag är helt självlärd när det kommer till att fotografera. Fick min första systemkamera i juli 2009 (innan dess har jag haft digitalkameror). Jag läser mycket på nätet och om det är något jag vill lära mig så söker jag på det och så kommer det upp massor! Sedan prenumererar jag på DigitalFoto för alla och där lär man ju sig lite också. Men annars är jag självlärd!
Jag fotar alltid på manuellt (M) eller mycket sällan programmerad automatik (P). Jag vill kunna ha kontrollen över hur bilden kommer bli och då är det bäst att jag låter mig själv bestämma så att säga, haha. Jag fotar aldrig på auto osv, då kan man ju lika gärna fota med sin mobiltelefon typ!
Jag fotar inte alltid på HELT likadana inställningar, men alltid på M (sällan P), där kan man ju välja olika inställningar om du förstår hur jag menar.
Jag provar mig fram också. Det lär man sig mest på tror jag. T.ex vitbalansen, slutartid, ISO, bländare, exponering och allt det andra har jag lärt mig själv. Jag nästintill pluggar i fototidningar/böcker/användarhandböcker hela tiden!
Bara för det får ni en webcambild, haha! Såhär ser jag ut idag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0