Seven Games och trick med Freja

Tränade Freja för ett tag sedan, seven games och trick :)
Trickade henne till en början och då på spansk skritt framför allt. Sedan gjorde vi några games. Lite porcupine game och därifrån övergick vi till driving game eftersom det gick så himla bra!
I slutet påbörjade vi även sideways game och jag fick en reaktion direkt, jag behövde nästan bara tänka att hon skulle röra sig åt sidan och hon gjorde det direkt. Dock gjorde vi bara hennes "enkla" varv, alltså flytta för vänster åt höger. Någonstans måste man ju börja. Och jag gör efter hennes villkor så att det inte blir några missförstånd.
Sedan påbörjade vi även yoyogame (har det  bara på film) och det gick också bra!
Hon var superduktig och vi hade kul utan tjaffs och sura miner, jag gjorde så långt som hennes tålamod fanns kvar vid liv. Det var nog därför det gick så bra, tränar inte längre än hon tycker det är kul!
Jag filmade också, ska försöka hinna knepa ihop en liten film idag, i så fall kommer den upp ikväll :)
Här påbörjar vi Sideways Game för första gången och hon förstår direkt!
Min prinsessa <3

Kommentarer
Postat av: Tove - Ponnyryttaren ♥

svar: tack, jag blev väldigt nöjd med den :)

2011-06-07 @ 17:37:42
URL: http://mysweetdarling.blogg.se/
Postat av: Emelie

aw så söt! :-D



sv:ja visst var det fina saker för så lite pengar? :) 120 kr för 2 träns och 1 schabrak!! det är bra :D

2011-06-07 @ 21:16:47
URL: http://skiitbra.blogg.se/
Postat av: cassandra

va coolt det ser ut! söt ponny!:)

2011-06-08 @ 22:14:48
URL: http://nicara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0