Mig och mina hästar

Dag 1: Presentera dig och din häst.
Jag heter då Ida. Är 15 år (16 om några veckor) och bor lite utanför Göteborg. Jag har haft hästar omkring mig i hela mitt liv och ridit typ lika länge, haha. Jag är ett allmänt galet Johan Palm-fan, har varit sedan 2008 och kommer alltid vara. Jag älskar att shoppa, speciellt kläder. På gränsen till märkesnörd, älskar Odd Molly, Ida Sjöstedt, Acne, Abercrombie osv! Jag har en galen och ganska konstig stil, men är mig själv och det duger.  Älskar dans/cheerleading/gymnastik och musik och att pyssla/skapa/vara kreativ. Har gått i gymnastik från 4 (tror jag?) tills jag var 10-11 år och sedan street & jazzdans i några/något år, efter det cheerleading. Mina största intressen är såklart att fota (fotar med Nikon D5000, 18-55mm för tillfället), hästarna, gymnastik, musik och att skapa.
Mitt förra cheerlag:
__________________________________________________________________________
Min första häst heter Freja. Hon är en island/haflingerkorsning på 9 år. Hon är flerfärgad skäck och väldigt speciell. Kommer alltid springande i hagen så fort hon ser en. Vi köpte henne runt 16 april 2004. Jag har inte tränat eller tävlat med henne, hon är en riktig skogsmulla! Supersnäll hela tiden och älskar att gosa.
Min andra häst heter Äppelbo Idomin. Han är en renrasig shetlandsponny från stuteri Äppelbo. Köpte honom den 16 februari 2005. Han är kolsvart och också speciell, fick honom när jag var 10 år. Han är 12 år. Vi har varit på ridläger och hoppat CR tillsammans (kom 1a ena gången då vi vann över 3 c-ponnyer!). Nu är jag visserligen för lång för honom så jag tricktränar honom och gör mycket Parelli-games. Idomin är också supersnäll och en helt perfekt barnponny, är verkligen inte en "typisk shettis".
Min tredje häst heter Silver Lad. Han är okänd (troligtvis en spädare connemara), 16 år och skimmel. Han är väääldigt pigg, frisk och kry för sin ålder. Fräsch som en 5-åring men har ett psyke som en gammal farbror. Snällaste, vänligaste och underbaraste hästen man kan tänka sig! Gör allt för att göra ryttaren till lags och räddar en i alla lägen. Han är tävlad upp till MsvA med föregående ryttare och LA dressyr. Jag har dock aldrig tävlat honom (ännu). Fick honom den 2 oktober 2010. Vi tänkte rikta in oss på hoppning för det tycker han är roligast, men det kommer nog bli både hopp och dressyr.
Frågor på det? Skicka en kommentar :)

Kommentarer
Postat av: FREDRIKA PERSSON

söta!

2011-06-14 @ 09:40:44
URL: http://frdrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0